5. 7. 2011

Letáky áno alebo nie?

Podnikáte a neviete sa rozhodnúť či investovať do reklamy formou letákov? Určite nie ste jediný s týmto problémom. S pokrokom techniky čoraz viac ľudí odmieta za reklamu platiť. Radšej zvolia reklamu na internete, či už na vlastnej stránke alebo na sociálnych sieťach. Tento spôsob propagácie určite nie je zlý a je dobré ho skúsiť. Stále však platí staré dobré pravidlo – za kvalitu sa platí. Reklama na internete je skvelým pomocníkom, vie osloviť veľa ľudí, chráni životné prostredie a je lacná. Má však aj veľa mínusov. Reklám na internete je nespočetné množstvo. Tá Vaša je len jednou z mnohých. Určite sa aj Vám neraz stalo že z jednej stránky na Vás blikalo aj niekoľko reklám naraz. Nie len, že je to neprehľadné ale často aj veľmi otravné. Reklama na letáku je omnoho viac osobnejšia. Zákazník môže leták reálne držať v rukách a vie, že je adresovaný jemu, že niekto ho vytvoril preňho, že niekto na to vynaložil námahu, čas a peniaze. V ľuďoch to vyvoláva pocit, že sú dôležití, že niekto to robí pre nich. Leták pôsobí oveľa viac dôveryhodnejšie a na úrovni ako reklama na internete. Leták môžete ľudom posielať tak často ako len chcete a stále sa im pripomínať. Toto reklama na internete neumožňuje, pretože ak zákazník raz na Vašu stránku príde a nič ho nezaujme, tak sa už na ňu nevráti, zabudne ju. Možno si hovoríte, že letáky sú zbytočne vyhodené peniaze pretože ľudia ich nečítajú a vyhadzujú. Opak je pravdou. Každý človek si poštu minimálne prezrie, pretože nikto nechce riskovať, že s letákmi vyhodí aj účty alebo listy. Aj keď letáky neskôr vyhodíte, vnímali ste aspoň okrajovo čo na nich bolo. A to je cieľom reklamy, aby ju človek vnímal. Potom ten istý leták dostanete druhý, tretí, štvrtý, piatykrát... Ani si to neuvedomíte a nevedomky sa stávate „obeťou“ reklamy. Keď leták príde ďalší krát znova ho vyhodíte, ale začnete premýšľať napríklad nad tým, prečo táto firma ešte neskrachovala. Niečo na nej asi bude, asi je úspešná, obľúbená, možno aj kvalitná. A skôr či neskôr príde chvíľa, keď sa Vám doma niečo pokazí, alebo prídu Vianoce, narodeniny, sviatky a tu sa splní účel reklamy, pretože ak Vám nepretržite každý týždeň chodil domov leták s elektronikou  tak si ten nový televízor pôjdete kúpiť práve do predajne, ktorá sa Vám pravidelne pripomínala. Minimálne sa tam pôjdete pozrieť. Letáky teda majú svoj význam a opodstatnenie. O ich účinnosti sa nedá pochybovať. Ak chcete podnikať úspešne a na úrovni určite zvoľte aj túto formu propagácie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára