11. 7. 2011

Ako si vybrať dobrú vizitku?

Na prvý pohľad sa môže zdať, že s príchodom digitálneho veku potreba a dôležitosť vizitiek slabne. Pravdou však je, že žiadna alternatíva vizitky nie je dostatočne komplexná a pohyblivá, aby dokázala nahradiť starú dobrú vizitku. Ak teda vizitky máte držte sa ich, ak nie zaobstarajte si ich, pretože sú stále v kurze. Mať vizitku ale nie je všetko. Vybrať si správnu vizitku nie je až také jednoduché ako sa zdá. Dobrá vizitka by mala spĺňať 3 hlavné funkcie a to informovať, zaujaťvyjadriť úctu. Tieto funkcie sú neoddeliteľné. Vizitka môže byť akokoľvek krásna a zaujímavá ale ak neposkytuje potrebnú informáciu je na nič. Takisto ak vizitku neodovzdáte dostatočne zdvorilo a s úctou je veľká pravdepodobnosť, že daný človek sa novým zákazníkom nestane. Rovnako aj nekvalitná vizitka dokáže ohroziť aj ten najlepší obchodný vzťah. Vizitka by mala byť navrhnutá tak, aby sa jej prijímateľ cítil dôležitý a vážený. Odovzdanie vizitky musí vyjadrovať, že Vás klient skutočne zaujíma a to si vyžaduje určitú citlivosť. Pri rozdávaní vizitiek by ste mali byť aktívny nie však agresívny. Treba si vedieť ustrážiť túto tenkú hranicu. 
Klasická vizitka, materiál papier
Čo sa týka materiálu a dizajnu vizitiek, tu sa názory odborníkov rozchádzajú. Jedny tvrdia, že dizajn vizitky je 90 percent úspechu a odovzdanie iba 10, a že zaujímavá vizitka môže aj ležať na stole a ľudia si ju vezmú. Druhí zasa tvrdia, že najdôležitejší je kontext vizitky, spôsob akým ju odovzdáme a akým si budujeme medziľudské vzťahy. Jedny sú zástancami atypických materiálov a extravagantných tvarov, iní tvrdia, že dobrá vizitka má hovoriť jasné fakty čierne na bielom. Každý má samozrejme iný vkus a vyberie si vizitku podľa svojich predstáv. Pri vizitkách však nie je na škodu rozmýšľať prakticky. Vizitky z kovu, plastu, gumy a iných nezvyčajných materiálov môžu byť síce zaujímavé a originálne, ale určite nebudú šetriť Vašu peňaženku. Navyše sú ťažšie, hrubšie, teda zaberajú aj viac miesta a takisto nie sú šetrné k životnému prostrediu. Asi najväčšou nevýhodou extravagantných vizitiek je, že sa na ne nedá písať, čo je veľmi závažný problém. Zákazník si často potrebuje na Vašu vizitku dopísať doplňujúce údaje, čo mu laminovaná alebo akokoľvek upravená vizitka neumožňuje. 
Vizitka musí byť prehľadná a stručná, nemala by obsahovať žiadne údaje navyše. Základom je Vaše meno, názov spoločnosti, kontakty: telefónne číslo a e-mail. Dôležitým dodatkom môže byť ešte firemné logo a webová stránka. Osobná adresa je nepodstatná aj keď v niektorých odvetviach môže byť potrebná. 
Čoraz častejším javom u vizitiek sú fotografie. Ľudia majú radi keď vedia s kým komunikujú a jednajú. Z praktického hľadiska by však fotografia na vizitke nemala byť, pretože o rok už nemusíte vyzerať tak ako dnes. Ďalej si dávajte pozor na príliš výrazné a zložité obrázky, nie sú veľmi vhodné. Taktiež nedávajte text cez obrázok. Vyhnite sa úpravám písma ako kurzíva, tieňovanie alebo podčiarknutie. Používajte jasné a čitateľné písmo ako Times New Roman alebo Helvetica a uistite sa, že medzi riadkami je dostatok miesta a text je čitateľný. Myslite na to, že vizitka vypovedá veľa o Vás aj o Vašej firme. Buďte pri jej výbere pozorný. Vizitku s vyberte tak aby ste boli spokojní Vy, ale hlavne dbajte o to aby bol spokojný Váš klient.


Klasická vizitka, mat.: papier
Elegantná vizitka, mat.: papier, úprava: termorazba
Extravagantná vizitka, mat.: papier, úpr.: výsek




Extravagantná vizitka, mat.: drevo

Extravagantná vizitka, mat.: koženka



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára